Pages

Friday 21 September 2012

Sukar Bercinta

Assalamualaikum..


Mungkin apa yang aku cerita kan pada hari ini tak mengembirakan tetapi menyedihkan. Kenapa cinta aku 

selalu gagal? Aku sayang seseorang itu macam aku sayang nyawa aku tetapi kenapa dia tak pena faham 

perasaan aku. Salah ke aku mencintai seseorang itu dengan sepenuh hati aku. Dulu ibubapa aku menghalang  aku

dengan seseorang itu. Sehingga aku menderita sebab ibubapa aku tak bagi aku hubungi lelaki itu. Lepas itu, 

cinta aku di sakiti. Aku bukan mainan. Aku diabaikan. hemm , dan kini kenapa susah sangat cinta aku untuk 

percayakan diriku ini. Kenapa dia tak faham apa yang aku cuba buat ini adalah demi dia. Apa patut aku buat

untuk dia faham aku dan hati aku. Cinta itu memang perit dan pedih kan. Pada awalnya aku bahgia kerna 

memiliki cinta daripada seseorang itu. Pada akhirnya, di manakah letaknya kebahgiaan aku setelah mendapat

cinta itu? Mungkin cinta aku senang dimiliki tetapi sukar untuk dilepaskan. Hidup aku mati tanpa cinta sejati

aku. Ada sesetengah wanita boleh hidup tanpa cinta sejati mereka tetapi aku tidak ! Aku lemah segala-gala 

nya.  Aku akui yang aku ini kuat cemburu, ego yang melambung tinggi tetapi aku ini sebenarnya ingin dibelai,

disayang, dimanja. Pada awal nya, segala gurauan dia makan hati aku tetapi lama-kelamaan walaupun sentap

tetapi aku masih boleh bersabar dan tahan segala gurauan kasarnya itu sebab ingin menjaga hatinya. Aku 

selalu jaga hati orang tetapi hati aku siapa mahu jaga dan siapa mahu peduli. Aku bukan lah lemah tetapi aku

tidak berdaya pabila menangungg dugaan ini seorang diri. Mungkin kau bukan yang pertama untuk aku tetapi

mungkin kau yang terakhir bagiku. Aku bukan lah yang terbaik untuk kau tetapi aku hanya mampu beri apa

yang aku mampu iaitu kasih sayang dan cinta aku pada kau. Aku bukan nak mengagungkan kau tetapi aku nak

kau tahu, betapa sayangnya aku terhadap kau bagaimana aku menyayangi keluarga aku.

No comments:

Post a Comment