Pages

Sunday 27 May 2012

Jalan-jalan di area JB < Melawat kak nieha

Assalamualaikum semua yang lewat ke sini.
HEHE hari ni bukan nak gosip atau cite sedih ke atau citer pasal perpisahan.
Tapi nak citer pasal keluarga bahagia di hospital.
Ehh, jgn salah faham plak yeekkk,, nty korang kate family hospital bahagia plak.
Okayyy mula nye dari sini. 
Semalam sye, adik, mak dan abah pergi ke bandar.
Em, saje jekk jalan2. Tapi biasa lhaa kan malam minggu so ramai lhaa manusia yg turun bandar petak tu.
KAHKAHKAH
Ada karoeke, ada makcik2 pakcik2 buat tarian amal (joget bagai org gila).
Tapi lagi ramai remaja lhaa kan.
Pada mulanya sye nak jmpe ex-couple.
Kate nye die da kat bandar, sye pun cari lhaa. Jap agi die msg cakap da kat danga.
So, sye gerak danga lhaa kan. Then, cari pun takde sye dah nyirap.
Pada mse yg sme gak, sye dapat panggilan dpd akak sye yg die kene pergi hospital akibat denggi.
So, kami smue trus ke hospital di wad kecemasan tgk die.
Agak kelam kabut dan huru-hara gak lhaa semalam.
Baby (anak sedara) pun kena gak demam dan takut di jangkiti denggi.
Tapi alhamdulillah die takde pape pun.
Di sini sye akan upload kan gambo sye dan family sewaktu function di bandar dan di hospital kecemasan.
Tapi maaf lha, gambo tak byk hanya ni jek mampu sye berkongsi bersame.
Haaaa,,, ni mak dan adik aku lhaa. Em agak2 korang ni tmpat ape yekkk? cube korang pk lhaa sejenak.
Ehh gemuk nye aku ni kann ! Adoyy kene diet ni. Makkkkkkk jgn masak sedap2 selalu tawww.
Haaaa ni adik sye yg paling bongsu. Em comel kan. Die ni nmpak jek mcm ni taw tapi peminat ramai oyyy.
Okayyy nak tahu tak aktiviti ape yg aku laksanakan di Bazar Karat JB. Em lupe plakkk nak memperkenal kan tmpat ape aku pegi ni. Main redah jekk kan. HAHA
nme nye Bazar Karat berdekatan dgn Jalan Wong Ah Fook.
Haaa, antara aktiviti nye adalah :-
Aktiviti jual beli barang lhaa kan. Takkan punggah barang dr kapal. Em,, ni mak dgn abah sebuk pilih button magnet ntuk di lekatkan di ice box.
Haaa,, ni lhaa muke bosan adik menunggu. Sabar ae adikkk ! HAHA
Haaa,, ni lhaa Bazar Karat. Emm,, nmpak mcm tak ramai kan. Sbb aku amek gambo tmpat tak ramai org.
Mak dgn abah jalan aku sibuk snap gambar. Mcm ni lhaa kalo org dah gilekan graphic.
Ohhh my Daddy and my Mummy so sweet. HAHA
Okayyy,, ni gambo terakhir penghijrahan kami di Bazar Karat.
Lepas tu kami pergi ke Danga Bay. Tmpat paling famous lhaa kot kat JB ni.
Wahhhh adik aku ni. Ehhh cuhh cuhhh. Camera aku muke kw jekk penuh.
Wahhh comel bangat yaa aku tapi malang nyee GEMUK lhaaa.
HAHA ni lhaa kalo pakai baju keselamatan jaga. Amek gambo kat tmpat becahaya baju paling terserlah kannn.
Pada keesokkan harinya, ramai2 lhaa kami adik beradik melawat akak yg sedang terbongkang kat hospital tu. Em kesian die sengsorang dgn tak mandinye. HEHE
Bucukkk lerrr kan.
Comel tak budak niii, ni lhaa baby tu. Em mrajok baru lepas amek darah kannn.
Ni lhaa akak aku yg konon nyeee saket tu. Tapi emang saket lhaa muke jekk mcm niii. HAHA
Amboiiii, orang sibuk tgh meeting yg si Baju Oren tu sibuk senyum2 tgk camera. Adoyyyy tahu lhaa glamour kan.
Adoyyy kak oiii, knp muke kau mcm nii. kelas kw jahhh. HAHA kak lina
Ehhh dikkk,, punye ramai nak amek gambo kau tapi kau sibuk pandang bawah tu knp ? HAHA 
Kanak-kanak Dibawah 12 Tahun DILARANG Masuk yaaa !
Haaa, cer teka sape ni ? Em,,, ni doktor pakar denggi taw. (okayy jgn terpedaya)
Wahhh abang oiii, awat terbeliak bijikkk mata hang tuuu ? HAHA abg Rizal
Ehhh,, ape berita ada dlm surat khabar tu. Em, yg si jejaka boring jekk ae dengo. Yg abg aku tu sampai nak rabak surak khabar tu die tnung pehal ?
Semue dokk bace surat khabar ni knp ekk ? Sbenarnye nak dtg melawat ke atau nak bace surat khbar ni ? Abg firdaus
 Haaa,, ni pasangan romantik. HAHA dah comel dah tu lhaa. Abg Ary dan Kak Lin
Haaa, aku ala ala Arab sikit, adik aku ala ala lalong. HAHA we are very closely :P
Untung nyeee dok hospital kan. Makan sedap2 haaa org bawak kann. Ketam masak sup. Tapi harap maklum, die cume post jek. Mkn tak pun sbenarnye. Aku yg mlantak.
HAHA ni lhaa family bahagia di hospital sbb akak sakit suspek denggi. Em, bukan kami ni dkt hospital bahagia. HAHA kene faham ae. Tu jekk cete dongeng aku pada hari ni. 
Sbelum nak tutup tirai kamar blog ni sye nak nasehatkan ntk akak :-
#cepat sembuh taw
#ikot cakap dktor
#Jgn keje nye nak bgn jek
#wayer tu dah pnuh dgn darah
#sbb menggedik jekk
#dpd gossip baik tido
#heshhh tak padan dgn saket gedik boleh thn
Okayy tu jek pesanan aku ntk akak aku yg sdg terbongkang d wad C3 katil nombor 5
wasalam :)
 This story created by Nur Hazwani Bte Azman :)
Hope you all happy when read my Fairy tail .

No comments:

Post a Comment