Wednesday, 4 January 2012

Sekolah dah bermula.

Happy sangat kan hari nii bg budak skola. Dapat kembali ke sekolah. Tambah tambah pd budak darjah 1. Seronok lah diorang dapat g skola baru, ckgu baru, kawan baru. Mesti banyak reaksi yg dorang lakonkan di skolah kan ntuk tarik perhatian ibu mreka ntuk percaye kan mreka ke skolah. Wahhh !!! Seronok adi budak kecik nii. kadang-kadang bukan anak-anak yang teruja nak ke skola tapi ibu bapa yg teruja nak tgk dorang ke sekolah. Antare reaksi mereka, ada yang happy jmpe kawan. Lagak berani lah konon kan. Ada yang menagis takot ditinggalkan oleh ibu bapa mereka. Macam-macam lah kan. Tapi budak skarang dah berani nak kesekolah. Tak mcm zaman kite dulu ada yang sibuk nak nangis smpai kan ibu bapa mreka yg menjadi ckgu di skola kerna terpakse awasi anak-anak mereka. Alahai anak !!! Terkenangkan zaman waktu aku di darjah satu pulak. Setiap kali rehat msti mak datang hantar makanan kat aku. Bhahahaha. Cube korang byangkan kalau budak di peringkat menengah masih nak merengek ke sekolah. Ahhhh !!! Malu nyeee ! Jangan lah macam tu kan. Kesian ibu bapa kita yang dah percayakan kita ntuk ke sekolah yang dah pandai berdikari. Hahahaha. Permulaan skola pada hari ini, biasalah kan. Ada yang ingin menyesuaikan diri, ada yang berkenalan, perlantikan ketua dan penolong kelas masing-masing. Indah nya sewaktu di sekolah kan. banyak kenangan yang akan kita tinggalkan nanti. Tahun ini aku di tingkatan 5. Bermakne ini lah tahun akhir aku dan aku harus lah berlajar bersungguh-sungguh demi mencapai kecemerlangan dalan SPM. Dan begitu juga adik aku yang akan menghadapi PMR pada tahun ini. Sekejap kan waktu berlalu. Terasa baru semalam jek aku daftarkan diri sebagai form 1. Sekarang dah form 5. Banyak yang aku harus lalui, tempuhi dan ceburi. Esok secara rasmi nye aku akan diiktirafkan sebagai ketu pengawas SMK Kangkar Pulai. Wahhh ! Aku tak xcited sangat tapi aku agak gementar ntuk pegang jawatan besar tu. Banyak cabaran nya nanti. So, di bulan p[ertama kita skolah, di hari pertama kita skolah binalah azam yang akan memberi infact pada diri kita nanti smoga kcemerlangan ada dalam genggaman kita. Semoga berjaya nanti.

I Love My Visitor

No comments:

Post a Comment